Termin w jakim kurs się odbywa
20-24.08.2018
Cena brutto kursu 4500 PLN/os.*
Liczba uczestników 2-4 osoby


Szkolenie przeznaczone dla kapitanów dużych statków lub statków z nietypowymi charakterystykami manewrowymi, zgodnie z zaleceniem  Sekcji B-V/3, pkt. 3.2 STCW
Szkolenie może być także zrealizowane w języku angielskim (cena negocjowalna).

Zapisy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 91-4809717

*Cena szkolenia obejmuje lunch oraz napoje i przekąski podczas zajęć.
Na życzenie klienta, w miarę wolnych miejsc istnieje możliwość zakwaterowania w pokojach gościnnych osiedla akademickiego (standard turystyczny).



 
Tematyka zajęć

Wykłady
(W)
Symulator
(S)
Prawa podobieństwa, opis modeli użytych do szkolenia.

Cechy manewrowe współczesnych statków, manewry standardowe i ratownicze.

Urządzenia sterujące aktywne i bierne, wpływ usytuowania steru na jego efektywność, manewrowanie statkiem jednośrubowym i dwuśrubowym.

Wpływ płytkowodzia na cechy manewrowe, żegluga w kanale, manewr mijania i wyprzedzania, osiadanie statku.

Manewr hamowania, żegluga w warunkach oddziaływania prądu i wiatru, kotwiczenie, współpraca z holownikami.

Holowanie oceaniczne, działalność organizacji międzynarodowych dla podniesienia bezpieczeństwa żeglugi, standardy manewrowe.

Dynamiczne pozycjonowanie.

9

 

Zapoznanie się z cechami manewrowymi różnych typów statków, manewry ratownicze, manewry cumowania i odcumowania.

Żegluga w nabieżnikach, manewr podejścia do boi SPM, hamowanie i zatrzymanie statku na torze podejściowym, ćwiczenia nocne.

Manewr „ship to ship”, kotwiczenie, manewrowanie statkiem
wyposażonym w ster Schillinga, pokonywanie wąskiego krzywoliniowego toru wodnego, ruch wstecz.

Żegluga wzdłuż szczelnej ściany tzw. wall effect, przejście pod wąskim mostem, ćwiczenia nocne.

Manewrowanie statkiem: wchodzenie do śluzy, elementy żeglugi w warunkach oddziaływania prądu, cumowanie i odcumowanie, obrót statku, prąd poprzeczny do kierunku ruchu, podchodzenie do statku stojącego na kotwicy, żegluga w krzywoliniowym kanale płytkowodnym, manewr wyprzedzania i mijania w kanale.

  41